Sama suunta - omat polut. Nuoret valtaavat Keuruun museon 6.5.-5.6.2021

Nuoret valtaavat Keuruun museon touko-kesäkuussa. Moniäänisessä näyttelyssä esitellään tavallisten 10–29-vuotiaiden keuruulaisten elämää ja ajatuksia – heidän omilla ehdoillaan. Nuoret ovat itse päättäneet, mistä he haluavat kertoa ja miten. Erilaisia teoksia yhdistää väljä yhteinen teema ”Sama suunta – omat polut”.

Esillä on hyvin erilaisia töitä ja esityksiä, graffiteista kollaaseihin, liikkuvasta kuvasta keramiikkaan ja räppiteksteistä origameihin.

Näyttely on ollut avoin kaikille: siihen on kutsuttu kaikki keuruulaiset nuoret. Mukana on Nuorisovaltuuston, Lasten parlamentin, Lasten kuvataidekoulun, nuorisopalveluiden, Nuorten Pajan, Keuruun yhteiskoululaisten, Haapamäen yhteiskoululaisten, seurakuntanuorten ja KeuPa HT:n töitä. Lisäksi osallistujina on yksittäisiä nuoria.

Näyttelyn järjestävään yhteistyöverkostoon kuuluvat Keuruun kaupungin kulttuuri- ja nuorisopalvelut, Keuruun museo sekä maakunnallinen Nuoret ja osallisuus kulttuuritoiminnassa -hanke.

Verkkoavajaisia vietetään torstaina 6.5. klo 12.00 Nuorten Keuruu –Youtubekanavalla osoitteessa https://youtu.be/0cZnDShyl-Q. Avajaisvideo on katsottavissa myös myöhemmin.

Museovaltausnäyttely on avoinna 6.5.– 5.6. ma–pe klo 11–17 ja la klo 11–16.